45479

Leif Gjerstad

Kalvøyafestivalen (BOK)

399,-
Lagervare
Produktomtale

Festivalsesongen er snart over oss så hva passer vel bedre enn en bok om den mest legendariske norske festivalen av dem alle! Med en nær mytisk status i norsk musikkliv og mange av rockens største navn på plakaten opp gjennom åra, er det vanskelig å se for seg dagens norske, mangslungne og mangfoldige festivaler, hadde det ikke vært for Kalvøya.

Denne boka, som vi anbefaler på det sterkeste, tar oss med bak i kulissene år for år, fra den spede begynnelsen som lokal viseklubb i Bærum, via gymsal-konsert med Savage Rose til gullårene med artister som Van Morrison, Neil Young, A-Ha, Eric Clapton, Nirvana, Bowie, Jackson Browne, Santana, Cohen, U2 (listen av storheter er nærmest uendelig). I tillegg til plenty av backstageanekdoter og generelt god historiefortelling
er dette også en spennende lesning om noen musikkinteresserte ungdommer som våget å skape festivalen de selv savnet i Norge. Boka er en real pageturner og noe av det mest oppslukende musikklesestoff vi har holdt i hendene på årevis og fungerer effektivt som tidsmaskin.

Det er gjort et stort research-arbeid til boka og masse unikt bildemateriale er samlet inn. Forfatter Leif Gjerstad er mangeårig musikkjournalist og forfatter og skrev jubileumsboken om Rockefeller, for noen år siden, mens forlegger Erland Bekkelund har stått bak suksessene Zappa i Norge og den tungt anbefalelsesverdige Hamarfestivalen 1981?—?Mot rus. Sammen bidrar de med bred kunnskap og kompetanse – rett og slett om live rockemusikk på norsk jord. Vi gjorde et intervju med Gjerstad og Bekkelund om Kalvøya i nettmagasinet vårt tilbake i mars, som kan nytes her.

Vis mer...Vis mindre
Produktinfo
Varenummer 726724