20911
Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.
978-82-93039-56-3 Falck Forlag  Kings of Convenience / Ørjan Nilsson Quiet is the New Loud (BOK)
Kjøp
-+
199,-

Kings of Convenience / Ørjan Nilsson

Quiet is the New Loud (BOK)

Produktinfo
Våren 2011 inviterte Morgenbladet og Falck forlag 100 norske musikere, fra alle sjangre, aldre og geografiske steder, til å sende inn lister over sine ti favorittplater. Resultatet var en liste over norgeshistoriens 100 beste plater, stemt frem av musikerne selv. De ti øverste platene ble hedret med hver sin bok. Kings of Conveniences Quiet Is the New Loud fikk ingen bok i 2011. Den ble nummer 27 på listen. To stemmer, gitarene, de myke harmoniene og stillheten løftet de tolv sangene på Quiet Is the New Loud (2001) opp og ut fra sitt forankringspunkt - Bergen. I denne boken, skrevet av kulturjournalist Ørjan Nilsson, drar vi til London, Liverpool, Manchester og Bergen, for å gå dypere inn i tankene og prosessen bak låtene, platetittelen, designen og fotografiene som gjorde at Quiet Is the New Loud fikk et langt liv. Boken gir også et innblikk i uenighetene mellom de to medlemmene, vennskapet og den hudløse ærligheten som gjør at Kings of Convenience tretten år etter at debutplaten kom ut fortsatt er et band. Den tidligere Coldplay-produsenten Ken Nelson forteller om samarbeidet med Erlend og Eirik i Parr Street Studios i Liverpool. Duoen avslører hvorfor de takket nei da Simon & Garfunkel ville ha dem som oppvarmere. De forteller også historien bak den sjangerdefinerende albumtittelen og hvordan bandnavnet oppstod. I tillegg er en rekke andre sentrale mennesker i og rundt Quiet Is the New Loud-prosessen intervjuet.