Kings of Convenience / Ørjan Nilsson Quiet is the New Loud (BOK)

Kings of Convenience / Ørjan Nilsson

Quiet is the New Loud (BOK)

199,-
Bestillingsvare
✉ Send meg mail når varen er på lager

beskrivelse
Våren 2011 inviterte Morgenbladet og Falck forlag 100 norske musikere, fra alle sjangre, aldre og geografiske steder, til å sende inn lister over sine ti favorittplater. Resultatet var en liste over norgeshistoriens 100 beste plater, stemt frem av musikerne selv. De ti øverste platene ble hedret med hver sin bok. Kings of Conveniences Quiet Is the New Loud fikk ingen bok i 2011. Den ble nummer 27 på listen. To stemmer, gitarene, de myke harmoniene og stillheten løftet de tolv sangene på Quiet Is the New Loud (2001) opp og ut fra sitt forankringspunkt - Bergen. I denne boken, skrevet av kulturjournalist Ørjan Nilsson, drar vi til London, Liverpool, Manchester og Bergen, for å gå dypere inn i tankene og prosessen bak låtene, platetittelen, designen og fotografiene som gjorde at Quiet Is the New Loud fikk et langt liv. Boken gir også et innblikk i uenighetene mellom de to medlemmene, vennskapet og den hudløse ærligheten som gjør at Kings of Convenience tretten år etter at debutplaten kom ut fortsatt er et band. Den tidligere Coldplay-produsenten Ken Nelson forteller om samarbeidet med Erlend og Eirik i Parr Street Studios i Liverpool. Duoen avslører hvorfor de takket nei da Simon & Garfunkel ville ha dem som oppvarmere. De forteller også historien bak den sjangerdefinerende albumtittelen og hvordan bandnavnet oppstod. I tillegg er en rekke andre sentrale mennesker i og rundt Quiet Is the New Loud-prosessen intervjuet.
 

Kings of Convenience Orjan Nilsson
Vis mer...Vis mindre
produktinfo
Varenummer 978-82-93039-56-3

Produktinformasjon

Format Bøker
Produsent Falck Forlag
Hovedgenre Bøker
Produkttype Bøker


Titler Med Samme Artist
Vis flere...Vis færre
20911