Med tanke på den tette rekken av utgivelser siden The Tower i 2017 – tre doble og ett enkelt album i løpet av snaue fire år – så må 16 måneders ventetid virke som en liten evighet for fansen. Nok en gang lar vi oss forbløffe av den ustoppelige kreativiteten og vedvarende høye kvaliteten. Mye av musikken her har utspring i den samme danseforestillingen som fødte den populære suiten «N.O.X.» fra The All Is One (2019), spesielt gjelder dette «Mona Lisa/Azrael» og «Chariot Of The Sun – To Phaeton On The Occasion Of Sunrise (Theme From An Imagined Movie)». Sistnevnte klokker inn på 22 minutter og er bandets lengste instrumentale låt noen sinne. Mesteparten av platen er innspilt i Amper Tone studio i Oslo over fem dager i august, med Deathprod som produsent. Alle fire sporene er i all hovedsak gjort live i studio, med noe keyboards, litt gitar og vokalen gjort i etterkant. Her finnes ganske så heftige og grandiose passasjer side om side med det vakre og hypnotiske, utvunnet fra de samme kilder som bandets mer utforskende musikk fra de seneste årene. Som igjen betyr at det ikke er særlig med singalong refrenger her, men desto flere episke, gåsehudfremkallende øyeblikk for både fans og proghuer. Platen er mikset av Andrew Scheps.